Friday, April 3, 2009

The last few things about me... la dernière fournée de trucs sur moi...

Photobucket Final round of stuff about me...

#24: I love Japanese food.

#25: excepted special occasions, I always eat the same thing every night: a potatoes-carrots soup. It’s not that I am becoming old in my head… It’s just that this is part of my person diet. And this is something I have eaten every night for years when I was a kid ( Aaah, my Grandma’s vegetables soup and also the cheese soufflé for Wednesdays lunches… a lot of memories!)

#26: French celebrities I have met thanks to the fact that I live in Hong Kong and with whom I have shake hands (and also spoken to): 3 so far: Jacques Chirac (near the end of his mandate), Nicolas Sarkozy (not yet President) and Moebius, famous comics book artist (a legend).

#27: I bumped against and he almost felled on the floor Katsuhiro Otomo, the creator of “Akira”, the famous Manga from the 90’s. It was back in 1989, during the Grenoble comics book Convention (they wanted to compete against Angoulême… fools!). I just had an X-Men softcover paperback signed by John Romita jr and still all shaken by this, I bumped into Otomo. At that moment, I didn’t know who he was. I discovered it a little bit later.

#28: I would love to play the character of Q in a James Bond movie (or his assistant if he is played by John Cleese!).

#29: I have been a radio host for one year! A weekly show… full of laughs! I did it for free for a local radio in Angoulême with some

#30: my co-workers really think that I can understand Cantonese. In fact, I just developed a very good observational sense. It is easy: I usually know the topic of the meeting, as well as the gestures, manners, usual behaviors at the way they speak of my co-workers. Also, they often use some English words in their sentences et most part of the time, there is a PowerPoint presentation… (So, guys, please stop doing meetings in a language I don’t understand!)

#31: I have been “background actor” for an French independent movie and also for a TV movie for the BBC during my time in Angoulême! Guess which one of those was paid! And I never saw them!

That's it ! Mission completed!


Photobucket Voilà la dernière partie de trucs sur moi...

#24 : J’adore la nourriture japonaise.

#25 : A part des exceptions, je mange toujours la même chose tous les soirs : une soupe de pommes de terre-carottes. Ce n’est pas parce que je deviens vieux dans ma tête… ça fait partie de mon régime alimentaire ! Et c’était quelque chose que j’ai mangé tous les soirs pendant très longtemps quand j’étais petit ( Aaaah , la soupe de légumes de ma grand-mère et le soufflé au fromage du mercredi midi … que de souvenirs ! )

#26 : Célébrités françaises que j’ai rencontré à Hong Kong et à qui j’ai au moins serrer la main (et même plus si affinités !) : 3 pour l’instant : Jacques Chirac ( sur la fin de son mandat ), Nicolas Sarkozy (pas encore Président) et Moebius.

#27 : J’ai bousculé et failli faire tomber par terre Katsuhiro Otomo, créateur d’ «Akira», la célèbre BD des années 90. C’était en 1989, au Festival BD de Grenoble (qui avait l’ambition de vouloir détrôner Angoulême… les fous !). Je venais de me faire dédicacer un album des X-Men par John Romita jr et encore tout ému par cette rencontre, je suis rentré en contact avec Otomo. Je ne savais même pas qui c’était au moment où je l’ai rencontré. Je ne l’ai su qu’un peu plus tard.

#28 : J’aimerai jouer le personnage de Q dans un film de James Bond (ou son assistant si le personnage est interprété par John Cleese!).

#29 : J’ai été animateur de radio pendant un an ! Une émission par semaine… plein de crises de fou-rire ! Je faisais ça gratos pour une radio locale d’Angoulême avec des copains… pour le fun !

#30 : Mes petits camarades de boulot pensent sérieusement que je comprends le cantonais. En fait, j’ai juste développé mon sens de l’observation. En général, je connais le sujet de la réunion, ainsi que les attitudes, gestes et manières de parler de la plupart de mes collègues, ils utilisent des mots en anglais dans leurs phrases et il y a très souvent une présentation PowerPoint… (Arrêtez de faire les réunions dans une langue que je ne comprends pas, les gars !).

#31 : J’ai fait de la figuration pour un film indépendant français et aussi pour un téléfilm pour la BBC quand j’étais à Angoulême ! Devinez lequel de ces petits boulots a été payé ! Et je n’ai vu aucun de ces deux films !

Voilà, c'est fini !

No comments: