Saturday, June 30, 2007

Mon rêve américain... My American dream...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket Few days again, I have had a very strange dream, an American dream!
Now, picture this... It looks very real. I am in the ruins of what looks like a Maya Temple. I am with someone I don't know in the real life, but in the dream, we seems to be very good friends. I am taking pictures around and he is kinda filming a documentary on the place. Suddenly, I noticed something very odd: the stone walls of the Temple are fully covered with portraits of the Hulk. Very contrasted green colors. While I am taking a lot of shots at the walls, the other guy go explore away. I am very concentrated on what I am doing,and I am only stopping when I hear a very loud groan. At that moment, I noticed the disappearance of my friend. I hear a second scream, this time human, and it is clearly from my companion. As I go out of the ruins, I noticed a small beach in front of me. There is a little lake and on the opposite side of it, my friend, lying on the floor, confronted to a huge dinosaur.

I don't know if he is hurt, but I decide to go to his rescue. the waters are very clear, and not deep. I can walk. When I arrive next to my friend, someone shout a big " CUT ". At that moment, more people come from the surrounding bushes and greet me. Then, he arrives. Steven Spielberg. yep, Steven Spielberg in my dream! He comes close and shake my hands, smiling. I asked him why the walls are covered with portraits of the Hulk and his answer is " because, from the distance, it really looks like lichens!" Then, fade to black. Fade in from black... I am in a black room, there are some curtains, but I don't recall the color of them. Then Spielberg again. This time he come again, even more friendly. He touch my left cheek and say " Ah, you shaved. Your wife must be happy!". And he continues " Let me tell you something..." . At that moment, my wife woke me up. So, now if someone can explain that to me! PLEAASE!


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Il y a quelques jours, j'ai eu un rêve très étrange, un rêve américain!

Maintenant, essayez d'imaginer... Tout à l'air très réel. Je suis dans ce qui ressemble aux ruines d'un temple Maya. Je suis avec quelqu'un que je ne connais pas dans la vie réelle, mais dans mon rêve, on a l'air de vraiment bien s'entendre. Je prends des photos un peu partout, et lui, il filme une sorte de documentaire. Soudain, je remarque quelque chose de vraiment surprenant: les vieilles pierres du Temple sont couvertes de posters aux couleurs vertes très contrastées: des portraits de Hulk! Pendant que je me concentre sur une série de photos sur ces portraits, l'autre gars va explorer plus loin. Je suis très concentré sur ce que je fait et je ne suis dérangé que par un gros cri très sourd et rauque. J'entends un second cri, humain cette fois-ci, et c'est vraisemblablement mon ami. Alors que je sors des ruines, je remarque une plage devant moi. Il y a un petit lac, et sur la berge opposée, le copain, allongé sur le sable, confronté à un grand dinosaure.

Je ne sais pas s'il est blessé, mais je décide de venir à son secours. Les eaux du lac sont claires et comme elles n'ont pas l'air profondes, je peux marcher. Quand j'arrive près de mon copain, quelqu'un crie " Coupez!" ( en anglais ). A ce moment-là, plusieures personnes sortent de derrière des buissons et viennent me féliciter. Et puis, il arrive. Steven Spielberg. Ouais, Steven Spielberg dans mon rêve! Il s'approche, et me sert la main, en souriant. Je lui demande alors pourquoi les pierres du Temple sont couvertes de portraits de Hulk et sa reponse est: " Parceque, de loin, c'est très convaincant pour ressembler à du lychens! ".

Fondu au noir...

Je suis maintenant dans une salle aux murs peints en noir. Il y a des rideaux, mais je ne me rappelle pas de leur couleur. Et puis Spielberg à nouveau. Cette fois-ci, il est encore plus amical. Il me caresse la joue gauche et me dit: " Ah, vous vous êtes rasé! C'est votre femme qui doit être contente! ". Et il continue : " Laissez-moi vous dire une chose, ....". Et à ce moment, je suis réveillé par ma femme. Donc si maintenant quelqu'un peut m'expliquer ce rêve... S'il vous plaaaaaaaaaiiiiiiit !

1 comment:

nitro said...

I can't even recall the face of Steven Spielberg. All of my impression to him are just his name and his movie.

...Computer down? Because of the use of "Maya"?? ^^b